140915 måndag

Hejsan! Idag vaknade jag någorlunda utvilad!

Sedan var det att hämta Offe, och sedan gå och köpa Glycerol till en labbuppgift jag ska göra hemma, det ska finnas på vanliga mataffärer, men att dömma på reaktionen jag fick när jag frågade om det, var att de skulle ringa polisen när jag hade gått haha!

Det är inget farligt ämne, inte farligare än diskmedel, men det hade nog inte personalen någon aning om..
Det är det ämnet i såpbubblor som binder bubblorna så att dem håller ihop!

Jaja, det blev inget med den labben ändå, funkade inte, så jag fick göra en annan labb istället! Att testa släppa en isbit i vatten, olja och efter det både vatten och olja och se vad som händer. Ganska häftigt asså ;)

Det var en uppgift som skulle vara inne idag, hann göra den ändå faktiskt!

Juste Offe hämtade jag med! Visade sig att hon var väldigt rädd för såpbubblor.. 
Ner under sängen var bästa skyddet tydligen..


Hon fick smaka lite grönsaker, morot och paprika bland annat, paprikan tyckte hon var väldigt gott (sen älskar hon tomat!) men moroten var inte lika rolig..

Och ja, självklart har jag googlat om det är bra att mata hundar med diverse grönsaker, så jag har inte dö på henne!


Sedan åkte Offe hem, och jag gjorde Zucchinisoppa! Mycket gott, frågan är bara hur jag ska hinna äta upp allt innan onsdag.. Oh well!


Nu blir det Idol!

Kommentera här: