101115 tisdag

Hallå! Idag är det ingen vanlig dag, för det är mormor Evas födelsedag! Grattis bästaste mormor! Var beredd på att få besök i helgen 😊

Idag har jag varit i skolan och efter det jobbat i 3h. Påvägen hem så fick jag mig en ordentlig överraskning, då jag (utan att överdriva) var mindre än en halv meter ifrån att trampa på en kanin!

Det enda den gjorde när jag upptäckte den, var att den slutade tugga på gräset. Den var lite läskigt tam, och såg definitivt ut som en vildkanin. Hoppas verkligen inte den råkade ut för något bland trafiken då en väg var några meter därifrån.

När jag kom hem från jobbet testade jag ett nytt recept; thaisallad! Väldigt gott må jag säga, hade nog dock i lite för mycket chilli (eller för stora bitar) för mitt eget bästa..


Helt vegansk till och med (tror jag), inte riktigt meningen egentligen, men man kan ju alltid ha i kyckling eller lax! Blir nog till nästa gång ;)

Kommentera här: