190115 monday

Tjolahopp! Idag hade jag kursintroduktion för engelskan som jag kommer läsa hela terminen! Ska bli väldigt spännande att äntligen få börja med ämnena! 
Kursen är på engelska också, både böckerna, föreläsningarna, och alla ska prata engelska under tiden vi är på föreläsningarna, vilket bara är bra tycker jag! Lite "pinsamt" i början kanske, men det släpper väl efter ett tag! Ens egen engelska blir ju bara bättre, så det är ju ett väldigt bra ämne att läsa både för yrkets och sin egens skull :)
 
Glömde berätta om filmen jag och Lowe såg igår kväll, det blev så mycket inlägg om filmer, så det kanske bara var bra att sprida ut det lite :)
Vi såg iallafall "The fault in our stars", vilket var den boken jag läste ut på semestern också!
 
 
 
Riktigt bra var den! Den var minst lika bra som boken, inte riktigt fullt ut, men det gör ju att man får en bild av personerna och så om man skulle läsa den igen, att man kan föreställa sig någon utan att tro att någon ser ut på ett speciellt sätt, vilket oftast kan röra till det för mig :) 
Vissa delar var lite omgjorda, antagligen för att korta ner filmen, som var väldigt lång ändå, men de viktigaste delarna var med! Dock inte när dem säger titeln i boken, hade varit bra om de hade fått med det i filmen ändå, det är ju trots allt titeln :)
 
Men 5 av 5 toasters!!
 
Efter att jag hade varit i skolan idag så promenerade jag och Lowe bort mot Maxi för att handla lite grann! Vi använde presentkortet vi fick av Reneé och Putte (tack för det!), vilket underlättade! 80 kronor istället för 600 är ju rätt bra kan man tycka :)
 
Och första gången vi köper falukorv! Jag är ju inte speciellt förtjust i falukorv i ugn så bara, eller vanlig stekt korv, (otillagat funkar hur bra som helst dock..) men korv stroganoff brukar vara supergott ändå tycker jag!
 
Så jag hittade ett gott recept ; "Korvgryta med texmex"! 
Det gjorde smaken lite annorlunda, utan att ta i för mycket liksom. Det var väldigt gott att ha i majs också!
Och så ris och sallad till det! En billig och bra middag!
 


 
Jag tänkte testa att göra mousakka också, Lowe är inte lika positiv till det, men jag ska då se till att det blir omtyckt ;) Jag tycker bara att det är roligt med lite omväxling i maten!
 
Och premiär användning av nya fina glasen jag fick av mamma och pappa! Hur snygga som helst! Och lika goda att dricka ur ;)
 
Nu ska jag och Lowe kolla ännu en film, Despiceble me! Lite roligare film än gårdagens.. :)
 
 

Kommentera här: