Helgen

Hallå! I helgen har jag haft finbesök av Fia! 

I går (lördag) efter provjobbet på Mackmakeriet igen (gick bra, dock råkade jag sjabbla till lite när jag tog betalt av några kunder, men men :) ), så gick jag hem och städade och vid 4 så var Fia framme med tåget!

Vi gick iväg till lägenheten, tog det lite lungt, och sedan gick vi en lång runda till en jättefin utsiktsplats, plockade lite lingon (får se vad jag gör med dem..), och gick tillbaka, och sedan var det käk på Rosegarden! Ett självklart restaurangval för den som hälsar på för första gången ;)

Fia fick i sig 4 portioner inkl efterrätt och jag 5! Mums!

Vi testade lite olika dumplings, såg lite roliga ut..

Sådär måste jag säga, men resten av all mat var som vanligt sjukt gott!

Sedan gick vi hem och somnade in i en matkoma!

Idag så vaknade vi upp (såklart?!), fick Fia att dricka en grön smoothie och lite chiapudding, som hon aldrig hade testat innan (inte smoothies med spenat i heller..) och det verkade som att hon gillade det! Hon drack/åt upp iallafall, eller vad tyckte du Fia? ;)

Sedan bar vi oss in till stan för lite shopping, blev lite smått och gott behövligt, men ingen matta som jag ville hitta.. Lagerhaus hade en del fina, men dem var lite dyra, så det fick va! 

Sedan blev det lunch på Bryggan (ett självklart val när det gäller lunchställe;)), jag tog enchiladas och Fia tog chevrésallad!







Sedan tog vi varsin glass på Honeycomb vid vattnet!





Sedan så åkte tyvärr Fia hem :( hade kedjat fast henne i lägenheten om jag hade kunnat, men hon smet! 
Har haft en supermysig helg med dig! 
Och du är välkommen när som!

Sedan gick jag till stan efter att ha lämnat av henne på tågstationen då, och köpte två små gröna kompisar, då Lowe snodde vårat bonsaiträd..


En aloeveraväxt och en liten kaktus! Tåliga och fina, och mutterkrukorna piffar ju till det lite med ;)

Sedan så blev det att slappa lite, och göra kvällsmat! Passade även på att göra zucchini-hummus innan, ska smaka på den mer imorgon tänkte jag ;)

Detta blev det kvällsmat av iallafall!




Så gott!!


Kommentarer:

1 Fia:

skriven

Åh det var så mysigt så!! Älskade smoothien, ska lätt börja göra såna hemma :D! Kommer snart igen och hälsar på, så kul att äntligen få se ditt lilla crib och se hur du har det i Jönköping 😍

Kommentera här: