dålig uppdatering

Hej! Jag har ju faktiskt kommit tillbaka till Jönköping for real now, men har helt glömt bort bloggen?!
 Sorry för det, men idag har jag iallafall gått en runda med Offe, sedan gick jag med Viktoria och köpte en bikini (jag har av någon anledning tagit med mig solkräm men inte en ENDA bikini?), och åkte till stranden! 
 
Där hängde vi till 4 tiden ungefär, har fått några ordentliga blåsor på mina lilltår efter en invigning av mina nya converse.. frågan är om jag kan ta på mig några skor imorgon, blir nog att köpa skoskavsplåster iallafall.
 



Så det blev ingen kvällsrunda i fina vädret, utan att slappa i soffan istället, men var ganska trött och seg av värmen och strandbesöket, så var skönt att fortsätta att ta det lungt ändå :)
 
Till kvällsmat blev det ett nytt recept som jag har hittat; tagiatelle med avocado, spenat, citron och lite pistagenötter!
 

Mums var det! Dock så tyckte jag inte att pistagesmaken kom fram riktigt, så blir nog några andra nötter nästa gång, lite dyrt för att använda i mat om det inte smakar något..
 
Sen har jag inte köpt NÅGOT rött kött alls under tiden jag har bott här! Även om det inte är så lång tid, så har jag ändå handlat två gånger iallafall, bara ost och fisk har hamnat i korgen förutom grönsaker då! Får se om magen blir gladare av det :)
 
Imon blir det frisören på förmiddagen, blir lite förändringar minsann! Ska nog bli fint tror jag! Sedan blir det insparksfestival! (ja, folk som inte nollas får komma..)
 
 

Kommentera här: