120815 wednesday

Hej! Idag blev det en roadtrip till Liseberg med Viktoria! Wiiie vad kul vi hade det!
Var framme vid 11, åkte allting såklart! Fick till och med med Viktoria (som dessutom är höjdrädd) på Atmosfear! Det var bra gjort av henne! 
 
Sedan testade vi ju såklart dem nya karusellerna, Helix som kom ut förra året och Mechanica som kom ut i år.
 
Helix är nog min favorit av alla karusellerna på Liseberg just nu. Sååå rolig, och lagom lång! Mycket variationer, loopar blandat med fria fall. 5/5! 
 
 
En snygg bild som vi köpte från åkturen!


 Däremot Mechanica, vart jag väldigt besviken på..
Ser GRYMT äcklig ut, men var endast och bara jobbig att åka.
Varje arm vaggar liksom fram och tillbaka och ibland runt hela varv, och hela cirkeln snurrar samtidigt dessutom, och SAMTIDIGT som att axeln snurrar runt! Fick bara så ont i huvudet och nacken sen, hade knappt koll på vart var var i karusellen när jag tittade! 
Nee 1/5.. 
 
Vi körde ju lyckohjul med! Jag vann två chipspåsar, FÖRSTA rundan jag körde! Sen vann jag inget mer :( Det roliga var att Viktoria körde på nr 11 då först, och jag tittade på, och sen tänkte jag, vafan, kan vara kul om man vinner ändå. Tog samma nummer som henne rundan efter och tadaaa!
 


Dock gick vi tillbaka till chipshjulet igen efter det och så fick Viktoria samma pris, så båda var nöjda och glada! Kämpade dock förgäves för stjärnvinsten på Marabou hjulet, men icke da :( 
Fin snapchat på det!
 

Jao jao, vi åkte hem kl 8 och kl var nog halv 10 när jag kom hem! Så vi var ändå på Liseberg i 9 timmar! Ganska bra jobbat! Har dock lite ont i halsen nu bara ;)
 
Imon blir det hem till Halmstad igen, ska bli skönt med lite sällskap, fast jag har fått det idag och igår kväll, känner redan nu hur jag är beroende av andras sällskap....
 
 
 
 
 

Kommentera här: