Historien om det sandfyllda stryckjärnet

Nu tänte jag att det var dags att berätta var det vad som hände med vårt (numera) gamla strykjärn! För detta var det konstigaste jag har varit med om, när de gäller strykjärn iallafall! Det började såhär;

För länge länge sedan tog jag och Lowe en tripp till Ullared. Vi skulle shoppa till vår nyblivande lägenhet! 
Vi tog nästan det billigaste av allting, spara pengar vettu! 

Vi behövde ju lite elektronikprylar, som en hårfön, och ett strykjärn.
Jag gick och hämtade båda, och tänkte, billigt (gratis gick ju inte) är gott! Tog dem billigaste, men jag förväntade mig inte så mycket av kvalitén, men ett strykjärn kommer att behövas!

Vi åkte sedan hem från Ullared ca 4000kr fattigare, men hade väldigt mycket av det vi behövde!

Nu då, så testade vi vårt strykjärn, men det gick ännu värre än vad jag förväntade mig ,var dåligt! 
Där vattenångan skulle komma ut, kom istället sand och efter en stund ploppar även en slangbit ut (?!). Ni kan vara lugna, vi testade aldrig på kläderna !
Men ärligt talat; sand?!? Det hade kunnat ploppa ut bananflugor, men inte gjort mig lika förvånad! Okej det är ju inte så trevligt det heller, men sand?! Slangbitar?! Herre min jesus..

Och här har ni förädaren för 80kr! Köp inte!


Iallafall häromdagen berättade jag ju att jag hade gått och köpt ett nytt (att Lowe litar på mig..) , lite dyrare denna gången!
500kr, OBH Nordica är ju ett bra märke (eller?). Fräsiga färger också, och funkar hur bra som helst! Varken sand eller slangbitar som kommer ut här inte!




Så jag har alltså lärt mig, att billigt inte alltid är så gott! Önska mig lycka till framtiden, snälla? 

Snipp snapp slut, så var sagan slut!

Kommentera här: