240914 onsdag

Tjolahopp! 
Idag så har jag fått vara med på alla möjliga lektioner; svenska, so, no, matte och engelska! Nu känns det som om barnen inte tycker jag är så läskig (dvs inte vågar fråga mig om dem inte kan), så det är ju kul! Jag har bara hjälpt till på so:n hitills, men jag hjälpte till rätt mycket på både matten och engelskan!
Dem gör i och för sig bara uppgifter i boken hitills på dem på ämnena, så det kanske inte är så konstigt att det är dem två jag har hjälpt till mest på :)

Men det är i vilket fall som helst superkul! Känns verkligen som att jag har valt rätt utbildning :) och rätt årskurs med! Nu har jag varken varit med årskurs 5 eller 4, men de verkar härliga de med!

Idag åt jag också för första gången med eleverna, jag hade kunnat göra det dem andra dagarna, men det kostar för mig förutom 1 lunch i veckan, så jag har tagit med min egen mat :) 

Efter jag hade tagit mat och skulle precis kolla vart jag skulle sätta mig (en vuxen ska sitta vid varje bord nämligen), så sprang den lilla killen som frågade om jag ville spela fotboll häromdagen, fram och sa " Sofia, Sofia! Kom och sitt vid vårat bord!". Så himla söt! Så självklart satte jag mig där :) 
Sen var det nog han som höll igång samtalet mer än mig, jag han verkligen inte fråga honom och hans kompisar något hehe, men det var bara kul!

Juste, har helt glömt att visa min fina namnskylt jag har på skolan nu :) inget speciellt men ändå!

Och idag fick jag sluta i lagom tid också, vid 3! Så var inte helt slut när jag kom hem :) hade iallafall energi till att köra lite bodypump!

Nu så sitter jag och kollar Idol repris, medans Lowe har hoppat iväg till gymmet med en klasskamrat! Så när vi kommer till Halmstad igen så är det muslelknuttar ni kommer att få se ;)

Dock så kommer nog muskelmassan dras ner märkte jag i eftermiddags, då jag öppnade kakburken vi har fått från finbesöket i helgen..


Vääääldigt smarriga! Kommer stå farligt där i köket, får nog gömma dem om jag ska få några muskler! 

Äsch då! Kram på er!


Kommentera här: