230914 tisdag

Hej igen! Idag var det en ny dag på VFU:n! 
Först fick jag vara med på samhällskunskap, vi kollade en film och sedan fick dem räkna uppgifter. Jag fick hjälpa till och fick sedan också sitta med en elev själv och hjälpa dem lite extra! Det var spännande! Det var lite klurigt dock, för vissa begrepp har man helt glömt bort själv, och det gällde ju att inte säga fel till barnen..

Sedan var det idrott; HLR utbildning (Hjärt och lungräddning)! De använde sånna dockor så man fick testa att blåsa luft i lungorna och så!

Efter det så var det lunch, och sedan matte! Hyfsat lätt att man kan hjälpa till själv! Det var bråktal som dem hade idag, genomgång dock så jag fick aldrig gå runt och hjälpa till så som jag gjorde på samhällslektionen :) 

Och sedan var det konferens! Dem pratade bland annat om hur man ska lägga upp utvecklingssamtalen på bästa sätt och lite annat! Det var intressant att va med på också, dock var jag väldigt trött!

Så nu har jag landat i sängen och ska börja med vfu uppgiften som vi ska göra! Inte bara roliga grejer här inte!

Jönköping ikväll, Lowe tog väldigt fina bilder som han får ladda upp här tycker jag!


Kram på er!

Kommentera här: