220914 måndag

Hejsan! Idag var jag nervös kan jag lova er..

Idag är det min första VFU dag på Dalviksskolan! Väldigt spännande att träffa alla lärare, min handledare och barnen!
Just nu hänger jag på årskurs 6, då min handledare är mentor för dem. 

Dagen började med skoljoggen, i ösregn! De tänkte ställa in det först, vet inte varför dem inte gjorde det, men dyngsura blev vi allihopa! Lärarna och jag då, fick varsin penna och fick rita ett streck på barnens handleder varje gång de hade avslutat ett varv (ca 1km), för att det själva skulle komma ihåg hur många dem hade sprungit.

Sedan var det matråd, lite rörigt i den åldern noterade jag. De tog hela tiden upp att de ville ha sånt hårt tacobröd istället för tortillas, fast dem inte har tacos på matsedeln.. 

Innan lunch blev jag också frågad av en liten kille i klassen om jag ville vara med och spela fotboll, dock var det min lunchrast då (barnen äter först, sen har jag en egen lunchrast då jag äter min mat jag har tagit med mig själv), så fick tyvärr tacka nej!

Sedan hade dem samhällskunskap, då dem pratade om valet och fick redovisa i grupp varsitt parti och vad de stod för. 

Förresten, det glömde jag att nämna! I klassen är det 32 st, men dem har delat upp klassen i två rum, med en dörr emellan, så först har 16 st samhäll och dem andra något annat ämne, och sedan byter dem! Så jag fick vara med på två likadana lektioner, men nu kan jag allt om valet iallafall!

Sen var jag med på två utvecklingssamtal! Intressant! Det är ju trots allt det man ska göra själv sen också, så det är ju bra att vara med på så många som möjligt redan nu!

Så ja, jag är supernöjd med min skola och jag tycker detta verkar skitkul! Kan nästan inte vänta med att ha hand om min egen klass!

Sedan blev det iallafall lite träning, Zumba blev det denna gången! Svettigt värre..

Sen gjorde jag lite spagetti och köttfärssås, och sedan blev det en film innan läggdags! 




Kram!


Kommentera här: