151014 onsdag

Hejsan!
Idag har det varit skolledigt, från föreläsningarna iallafall. Gick till skolan ändå och satt med min studiegrupp och pluggade inför tentan nästa fredag! Mycket vi ska kunna alltså.. det är ju på hela kursen! Suck...
 
Jag hade också mitt VFU samtal! Det gick bra, dock påpekande han (som svenska lärare) att min text var alldeles för lång (gränsen var ca 800 ord, jag skrev 1200). Han sa att om det hade varit svenska bedömning på detta så hade jag fått IG, vilket jag ändå kan förstå! Men han sa att mitt språk var bra iallafall! :)
Och han trodde också att jag verkade passa som lärare, det hade han sagt till alla som hade haft VFU samtal tidigare med honom, då han berättade om man trodde det var ett yrke för dem, och han sa även till mig att det var flera han hade sagt till som han inte trodde var lämpade för yrket.. var glad att det inte var jag iallafall!
 
Nästa VFU är om 1,5 år, alltså våren 2016, ett litet tag kvar alltså!
 
Sedan så tog jag och Lowe bussen till IKEA för att köpa en sminkspegel till mig, och även ledlampor som ska sitta vid sidan om! Sen köpte vi en lampa till hallen också, dock fick vi inte upp något av de, lite komplicerat för oss verkar det som ;)
 
Jao jao, jag läste ut min bok som jag har en uppgift till som ska vara inne på söndag! 170 sidor på 2 timmar, mycket för att vara mig! Somnade inte en enda gång, helt otroligt!
 
Kram på er!
 

Kommentera här: