180814 Måndag

Tjolahopp!
Igår anlände jag och käre mor i Jönköping vid 4 tiden, och i kallt regn..

Så det blev först jakt efter ett varsitt paraply, då mamma glömde sitt på tåget, och jag (trodde) glömde packa ner ett. Ica räddade oss i nöden iallafall, så vi kunde nu fortsätta våran upptäktsfärd!

Efter en någorlunda lokaliseringstur ( och även blöta), fick vi oss en god middag på Jensens Böfhus, en kyckling och nachos tallrik! Sen fick vi även sällskap ( hur stora är oddsen?) av våra gamla grannar, som även fixade en lägenhet till mig och Lowe som vi flyttar in i den 1:e september! Så vi fick trevligt sällskap på köpet!

Efter denna förträffliga måltid, så drog sig jag och mamma tillbaka till hotellrummet och kollade Robocop och åt naturgodis! Sen snipp snapp slut, så var denna dagen slut!
------

Idag då, så har vi shoppat lite, och kollat runt lite mer i stan! Har bland annat införskaffat mig ett försvarssprej ( glömde mitt hemma..) som tjuter, färgar och förblindar förövaren samtidigt! Så nu behöver ni inte oroa er för mig ;)


Och eftersom vädret här är så fint, så fick det bli ett par gummistövlar!


Sedan har vi kollat in bussarna lite grann, så jag vet hur jag åker till och från stan framöver, käkat en god chevré sallad med päron och rödbetor, och sedan fick jag säga farväl till lilla mamma! 


Så nu sitter jag här med godis och min dator i min ensamhet och funderar hur morgondagen kommer bli! Nervöst med samtidigt väldigt spännande! 


Och detta är morgondagens aktiviteter;



Kram på er alla!

Kommentarer:

1 Papplasse:

skriven

Verkar vara högt tempo :) Ha det så kul!

2 fisen:

skriven

ALLTSÅ OMG SKA FÖLJA DENNA BLOGG SOM EN SLAV

Kommentera här: