071014 tisdag

Hejsan!
Idag så har jag hållt i en mattelektion, eller jag har själv hållt i genomgången, och resten var bara att räkna i boken, så jag planerade inte mer än genomgången, men det var kul!
 
Att undervisa i matte verkar vara bland de roligaste ämnena tycker jag, förutom engelska och NO. Svenska och SO är inte tråkiga, men det finns ju mer roliga och mindre roliga ämnen, kanske alla kan vara överens om :)
 
iallafall, har inte fått någon feedback på hur matteläraren tyckte att jag skötte mig, men det ska jag ta reda på imon :)
 
Glömde skriva det härom dagen, att min handledare har pratat med HLK- läraren (varje student som har VFU, och en egen handledare, tilldelas också en HLK lärare som studenten inte får veta vem det är. I slutet av VFU:n så kommer HLK läraren att ta kontakt med handledaren för studenten, och kolla hur det går, så inte studenten inte uppfyller målen som har satts upp för praktiken). 
Min handledare nämde det för mig härom dagen, och sa att hon hade pratat med läraren (sa namnet också, vilket jag egentligen inte får veta, vilket jag inte trodde hon visste, vet ändå inte vem det är..), och berättade alla positiva saker hon hade sagt till HLK läraren, att jag har gjort ett jätte bra jobb, kommit bra överens med eleverna, gjort mina tilldelade uppgifter och inte tvekat att testa hålla i delar av lektioner t.ex. Så det haglade fina kommentarer, vilket gjorde mig hur glad som helst! Det var kul att hon sa vad hon hade sagt, till mig också, och att hon var noga med att jag fick veta hur duktig jag hade varit! Sånt gör hur mycket som helst tycker jag! Det gjorde min dag, om inte min vecka, eller veckorna framöver också!
 
Så, jag är på gott humör jag! Lite depp över regnet och höstvädret som kom tillbaka idag, annars hade det varit superfint väder! Hur är vädret hemma i Sverige? Och Saudi? Och Grönland för den delen? (Ingen aning vilka som läser min blogg, så lika bra att kolla väderprognosen i alla delar av världen!)
 
Ikväll från 17.30- 19.30 så var jag på skolan igen och var med på ett möte som lärarna och pedagogerna på skolan var med på, inklusive rektorn. De pratade om värdegrunden, normer, hur man hanterar mobbning och utanförskap osv. Väldigt intressant att höra lärarnas diskussioner! Så jag är väldigt glad över att jag var med på det, och offrade dem 2 timmarna till det istället för datorsittande och kollar franska bulldogar på Youtube..
Ja menar, KOLLA PÅ DENNA SÖTA SAK!!
 
 
Sen så stod brandbilen utanför här för någon timme sedan, dock vid huset på andra sidan gatan i garaget, och släkte en brand på en motorcykel som hade fattat eld, på något sätt. Man börjar ju undra när man sitter på bussen påväg hem, och ser en brandbil köra förbi och åker mot lägenhetshuset.. men som tur var det inte vår byggnad!
 
Nu har jag ätit en skål nudlar, och Lowe kom nyligen hem från gymmet, och snart blir det läggdags! (för min del iallafall)
 
Nattinatti!

Kommentarer:

1 papplasse:

skriven

Varför hjälper ingen den stackars franska bulldoggen ?? :) Natti-natti!

Kommentera här: